vrijdag 16 mei 2008

Nog enkele foto's van de ibissen in het Weerterbos

Niet ver van de uitkijktoren waren de ibissen aan het vissen naar kwakende kikkers.

Waarschijnlijk zijn deze exoten afkomstig uit het vogelpark Avifauna te Alphen a/d Rijn, waar de ibissen vrij rondvliegen.

In het natuurgebied "het Goor" te Soerendonk vliegen op dit moment een aantal ibissen rond. Druk hier om naar de fotosite van "Kwiebusch", de herten/vogelfotograaf uit Weert te gaan. Hierop staan een aantal foto's die hij in "het Goor" heeft geschoten.

3 opmerkingen:

Harold Noordermeer zei

de foto met de 2 ibissen in tegen overgestelde richting vind ik erg mooi.

Peter F. zei

Dankje, het is ook een beetje een kwestie van geluk en geduld. Ik heb van deze ibissen in 1,5uur ongeveer 150 foto's gemaakt. Wanneer je ooit een bepaalde foto wilt hebben laat me het dan weten.

Anoniem zei

Hallo Peter,

Ik wil je allereerst complimenteren met je fotoblog.Ook vind ik de foto van de Libelle,het gaat hier om de Gewone Libelle-Gomphus vulgatissimus.Komt voor van mei tot eind juli.
Sucses verders.

Rudolph the reendeer.